söndag 15 november 2009

schalakansfeber och helgen som varit

inte mycket sömn inatt inte. liam har haft feber och hållt mig vaken.
vet inte exakt hur mycket feber då våran termometer är kaputt.
sen har han fått röda små prickar på kroppen (ej vattenkoppar) och igår hade han även blåsor på tungan min lilla plutt.
har pratat med 1177 och dom skulle tro det är schalakansfeber=( men vi skulle avvakta till i morgon sa dom. fickk låna mammas termometer en sån man har under armen i ca 2min efter ca40sek fick det inte ta tempen mer han va helt hysterisk och redan då visade den 38 sen ska man lägga till 0,3 så hade han haft den i 2min hade den nog visat mycket mer.
jag tror inte jag kommer klara av att avvakta tills i morgon och jag brukar inte vara hönsig men nu är jag väldigt osäker.
är väl bättre han får medicinen redan idag istället för i morgon?
jaja innan febern började igår va vi hos pappa å åt älg potatis å sås det va mycket gott=).
idag blir det bara att vara hemma svårt att göra något med ett barn som smittar ju.
J ska vara hemma i morgon så jag kan gå och handla och det så han får ta Liam den stunden.
just nu sover Liam på J bröst i sovrummet så J tar tillfälle i akt och spelar lite=)
jaja nu ska jag fixa lite nyponsoppa till pluten å försöka få i han det så fort han vaknar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar